“2011'de Amazon'da satış yapmaya başladım. İşim o zamandan beri on kez büyüdü”
– Ryan Spahr, SupplyTiger
Aylık €39 (KDV hariç)

Amazon Avrupa'da Satış
Sıkça Sorulan Sorular

Amazon.com.tr'ye kayıtlı bir Satıcı hesabım var, Amazon Avrupa'da satış için başka bir hesap oluşturmam gerekiyor mu?
Evet. Amazon Türkiye Satıcı hesabını sadece Amazon.com.tr'deki satışların için kullanabilirsin. Amazon Avrupa'da satış yapmak istiyorsan, yeni bir Satıcı hesabı (Avrupa satıcı hesabı) oluşturman gerekiyor.
Amazon Avrupa için nasıl Satıcı hesabı oluşturabilirim?
Zaten bir Amazon Satıcı hesabın varsa, Amazon Avrupa’ya kaydolmadan önce Satıcı Merkezi (Seller Central) oturumunu kapatman gerekir. Amazon Avrupa Satıcı hesabını oluştururken daha önce Amazon’da kullanmadığın yeni bir e-mail adresine de ihtiyacın olacak. “Adım adım Amazon Avrupa’da Satıcı hesabı açma” dökümanını buradan indirebilirsin. Buraya tıklayarak Amazon Avrupa Satıcı hesabını oluşturmaya başlayabilirsin.
Amazon Avrupa’da satıcı hesabı açmak için neye ihtiyacım olacak?
Hesap açmak için aşağıdaki bilgileri sağlaman gerekecek: Yasal işletme adı, İşletme adresi, Telefon numarası, Vergi Kimlik Numarası, Vergi Dairesi, Kimlik Belgesi, Kredi Kartı, Ticaret Odası / Sanayi Odası Faaliyet Belgesi, Şirket hissedarlarını gösteren en güncel Ticaret Sicil Gazetesi, Noter tasdikli İmza Sirküleri ve üzerine kayıtlı bir Fatura (Doğalgaz, Su vb.) Şirket türüne göre sağlaman gereken belgelerin listesini buradan indirebilirsin.
Amazon Avrupa’da satış yapmanın ücreti nedir?
Amazon Avrupa ücret yapısı Amazon Türkiye’den farklıdır. Profesyonel satış planı, €39 (KDV hariç) aylık üyelik bedeli ve kategoriye göre değişen oranlarda satılan her ürün için bir satış hizmet bedeli içerir. Amazon Avrupa ücret yapısı hakkında detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsin.
Aylık üyelik bedelini ne zaman ödemeye başlayacağım?
Üyeliğin, kayıt işlemini tamamladığın anda başlar. Akabinde ilk aylık üyelik bedeli de tahsil edilir.
Avrupa’da kayıtlı bir şirkete ihtiyacım var mı?
Hayır, Amazon Avrupa’da Satıcı hesabı açmak için Türk şirket bilgilerini kullanabilirsin.
Hangi ülkelerde satış yapabilirim?
Amazon Avrupa Satıcı hesabı oluşturduğunda, Avrupa’daki beş mağazamız üzerinden (Amazon.co.uk, Amazon.fr, Amazon.de, Amazon.it, ve Amazon.es) Avrupa’daki tüm müşterilere ulaşabilirsin. Her ülke için bir Satıcı hesabı oluşturman gerekmez. Bir Amazon Avrupa Satıcı hesabıyla beş mağazada satış yapabilirsin.
Amazon Avrupa’da hangi tür ürünlerin satışı yapılamaz?
Yasa dışı ürünleri, yasa dışı olarak pazarlanan ürünleri veya Amazon politikası tarafından yasaklanan ürünleri satamazsın. Bunlardan bazıları; reçeteli ilaçlar, yasadışı uyuşturucular, silahlar, mühimmat ve tütün ürünleridir.
Mağazaya özgü kategori, ürün ve içerik kısıtlamaları hakkında daha fazla bilgi için, lütfen ilgili yardım sayfalarını okuyun: Amazon.co.uk, Amazon.fr, Amazon.de, Amazon.it, ve Amazon.es.
Amazon Avrupa’da hangi ürünleri satabilirim?
Her mağazada hangi kategorilerin satışa açık olduğunu görmek için ilgili linklere tıklayın: Amazon.co.uk, Amazon.fr, Amazon.de, Amazon.it, ve Amazon.es.
Ürünlerimi hangi dilde listeleyeceğim?
Ürün bilgilerini satış yapmak istediğin mağazanın yerel dilinde vermen gerekir. Örneğin, Amazon.de (Amazon Almanya) üzerinde satış yapacaksan, ürün bilgilerini Almanca olarak vermen gerekir.
Ürünlerimi Amazon Avrupa’da listelemek için neye ihtiyacım var?
Ürünlerini listelemek için Web tabanlı arayüzümüzü veya toplu listeleme araçlarımızı kullanabilirsin. Ürünlerinin zaten Amazon Avrupa kataloğunda mevcut olup olmamasına göre senden istenen bilgiler ve yükleme şeklin değişir.

Ürünlerin zaten Amazon Avrupa kataloğunda mevcutsa:
Web tabanlı arayüzümüzü kullanarak ürünlerini tek tek kolayca listeleyebilirsin. Sadece ürün fiyatını ve stok miktarını girmen yeterli. Alternatif olarak, birden çok ürünü hızlı bir şekilde listelemeni sağlayan toplu listeleme araçlarımızı kullanabilirsin. Toplu yükleme araçlarını kullanırken, her ürün için EAN, ISBN veya UPC (EÜK) kodunu sağlaman gerekecek.

Ürünlerin Amazon Avrupa kataloğunda mevcut değilse:
Ürünlerini listelemek için Web tabanlı arayüzümüzü veya toplu listeleme araçlarımızı kullanabilirsin. Kataloğumuzda yer almayan ürünleri listelemek için her bir ürün için aşağıdaki bilgileri sağlaman gerekecek:
• EAN, UPC (EÜK), veya ISBN kodu
• Ürün adı
• Ürün tanımı
• Ürün resmi – Ürün resmi gereksinimleri için tıklayınız.
• Fiyat
• Stok bilgin

*Bazı ürün kategorilerinde ek bilgiler de girmen gerekebilir.
Ürünlerimi müşterilere nasıl göndereceğim?
Aldığın siparişleri doğrudan Avrupa’daki müşterilere sevk edebilir veya Amazon Lojistik Hizmetlerini (Fulfilment by Amazon – FBA) kullanarak ürünlerini Avrupa’daki depolarımıza gönderebilirsin. İki yöntem arasındaki ana farklar aşağıdaki gibidir:

Satıcı Gönderir (Doğrudan Avrupa’daki Müşteriye Gönderim)
Ürünlerini müşterilere bir kargo firması aracılığyla göndermen gerekmektedir. Bu durumda ürünlerin gümrükten geçerken tabi olacağı tüm masraflardan (İthalat KDV’si, Gümrük Vergisi) ve yerel dilde Müşteri Hizmetleri sunmaktan sen sorumlu olursun. Kargo firman ve gümrük müşavirine danışarak detaylı bilgi alabilirsin.

Fulfilment by Amazon – FBA (Amazon Lojistik Hizmetleri)
Amazon Avrupa’da Satıcı hesabı açtığında otomatik olarak Avrupa FBA’e de kaydolmuş olursun. Ürünlerini Amazon Lojistik (FBA) programına dahil etmek için ürünleri listelerken öncelikle FBA opsiyonunu seçmelisin (FBA kapsamındaki ürünlerin Prime etiketi alacaktır). Sonrasında ürünlerini Amazon’un Avrupa’daki lojistik merkezlerinden birine gönder. Amazon ürünlerini elleçler, paketler ve Avrupa genelinde müşterilere gönderir. Amazon aynı zamanda FBA satışların için müşteri hizmetleri de sağlar. Ürünlerini Amazon’un Avrupa’daki bir lojistik merkezine gönderirken tüm masraflardan ve gönderim sürecinden sen sorumlu olursun. Avrupa’da FBA programı hakkında daha fazla bilgi almak için buraya tıklayın.
İadelerimi nasıl alacağım?
Eğer ürünlerini doğrudan müşteriye gönderiyorsan kargo firman aracılığıyla veya müşterinin bulunduğu ülkedeki bir kargo firması aracılığıyla, iade etiketi satın alarak iadelerini alabilirsin. Eğer Amazon Lojistik (FBA) kullanıyorsan, Amazon senin adına müşteri iadelerini alacaktır ve sen de Amazon depolarından toplu olarak ürünlerini alabilirsin. Eğer ürünlerin tekrar satılabilir durumdaysa Amazon Lojistik (FBA) envanterine geri eklenecektir.
Müşteri hizmeti vermem gerekiyor mu?
Eğer Avrupa’da FBA kullanmıyorsan, ürünlerini sattığın mağazanın yerel dilinde müşteri hizmeti sunman gerekir. (Örnek: Ürünlerini amazon.de adresinde satıyorsan, Almanca olarak müşteri hizmeti vermen gerekecektir.) Eğer Avrupa’da FBA kullanıyorsan, Amazon senin adına yerel dilde müşteri hizmeti sağlar.
KDV (VAT) kaydı yapmam gerekiyor mu?
Avrupa’da Amazon Lojistik (FBA) hizmetlerinden faydalanıyorsan ürünlerini stokladığın ülkede KDV (VAT) kaydı yapman gerekir. AB’de ürün stoklamıyorsan, KDV kaydı yapmanı gerektirecek durumlarla ilgili kendi vergi müşavirine danışmalısın.

Avrupa’da KDV (VAT) ile ilgili daha fazla bilgi almak için buraya tıklayın.
Gümrük süreçlerini nasıl yöneteceğim?
Siparişlerini doğrudan Avrupa’daki bir müşteriye sevk ediyorsan (ithalat sorumlusu müşteri ise); müşteri adına ithalat KDV’si ve gümrük masraflarını karşılayabilecek, herşey dahil bir anlaşma sunması için kargo firmana danışabilirsin. Bu durumda bedeli 22 Euro’yu geçmeyen ürünlerde ithalat KDV’si veya gümrük masrafı çıkmaz. Ürün bedeli 22 Euro ve 150 Euro arasındaysa ithalat KDV’si ödersiniz ama ürünün gümrük vergisi çıkmaz. Eğer ürünün bedeli 150 Euro’yu geçiyorsa ithalat KDV’si ve gümrük vergisinden sorumlu olursun.

Ürünlerini Avrupa’daki Amazon lojistik merkezlerine gönderiyorsan, gönderileri yaparken bir gümrük müşavirinden destek alman gerekebilir.

Bu bilgilerin herhangi bir bağlayıcılığı yoktur. Gümrük süreçleri ile ilgili en güncel bilgi için her zaman yerel bir vergi müşaviri ve gümrük müşavirine başvurmalısın.
Amazon Avrupa Satıcı hesabım ile ilgili bir sorum olursa, Türkçe destek alabilecek miyim?
Evet, Avrupa’daki satışlarınla ve Amazon Avrupa Satıcı hesabınla ilgili sorularda Türkçe destek alabileceksin. Satıcı destek ekibine Amazon Avrupa hesabın üzerinden ulaşabilirsin.
Ödemelerimi nasıl alacağım?
Avrupa’da bir banka hesabın varsa satış yaptığın ülkeye göre Euro veya Pound olarak ödemelerini alacaksın. Avrupa’da bir banka hesabın yoksa ve Türkiye’deki banka hesabını kullanmayı tercih ediyorsan kayıt esnasında Hyperwallet uygulamasını kullanarak Avrupa’da bir sanal banka hesabı açmaya yönlendirilirsin. Hyperwallet, ödemelerini Türk Lirası olarak almanı sağlayan 3. Parti bir ödeme hizmeti sağlayıcısıdır. Hyperwallet ile bir hesap oluşturduğunda Avrupa’daki ödemelerin Euro veya Pound olarak Hyperwallet hesabına aktarılır ve oradan da senin tanımlayacağın Türkiye’deki banka hesabına Türk Lirası olarak aktarabilirsin. Hyperwallet ile ilgili daha fazla bilgi almak için buraya tıklayın.
Aylık €39 (KDV hariç)
© 2018 Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıklar. Her hakkı saklıdır