Amazon Lojistik

Amazon.com.tr’de zaten satış yapıyor musun?
Amazon.com.tr’ye yeni misin?

Envanterin

Amazon Lojistik İşini Yönet
Artık Amazon Lojistik’e katıldığın için, günlük olarak görüntülemek isteyebileceğiniz bazı metrikler olacaktır. Ürünlerini Amazon'da halihazırda satıyor olsan dahi, artık bir Amazon Lojistik satıcısı olduğun için bazı önemli ek özellikleri kullanabilirsin.
Günlük iş durumunu takip et
Günlük iş durumunu takip et
Amazon Lojistik, işletmeni yönetmene yardımcı olacak çeşitli raporlar sunar. Bu raporları aşağıdaki bilgileri almak için kullanabilirsin:
• Sipariş takibi
• Lojistik merkezinde envanter durumu ve stok takibi
• Siparişlerinle ilgili müşteri taleplerini takip etme (iadeler vb.)
• Promosyonlarının etkinliğinin değerlendirilmesi
• Alınan ödemelerin ve sana uygulanan ücretlerin takibi
Satışlarını, performansını ve geri bildirimleri görüntülemek için bu ölçümleri sık sık kontrol etmelisin.
Müşterilere KDV faturası verilmesi
Müşterilere KDV faturası verilmesi
Bazı müşteriler KDV faturası isteyebilir. Amazon, satıcılar adına KDV faturaları çıkarmaz. Amazon bir alıcıdan KDV faturası sağlama talebini alırsa, bu istek sana iletilir. Bir alıcıya KDV faturasının nasıl düzenleneceğinden emin değilsen, vergi danışmanınla görüşmeni öneririz. KDV faturalarını düzenleyemiyorsan, lütfen bunu satıcı profilinde belirt. Müşteri talep ettiği takdirde KDV faturası verilememesi veya gecikmesi, müşterinin negatif geri bildirimde bulunmasına neden olabilir.
Müşteri iadeleri ve geri ödemeleri
Müşteri iadeleri ve geri ödemeleri
Amazon, Amazon Lojistik siparişleri için senin adına iadeleri yönetir, dolayısıyla bir geri iade adresi sağlama konusunda endişelenmene gerek olmaz. Amazon müşterileri genellikle Amazon.com.tr'deki Siparişleriniz sayfasından iade veya geri ödeme talep eder. Amazon, ürünün tesliminden sonraki 30 gün içinde çoğu ürün için iade sağlar. Amazon, müşteri iadelerini ve geri ödemelerini, iade politikamıza, Amazon Lojistik Hizmet Koşullarına ve Amazon Hizmet Koşullarında Satış'a uygun olarak gerçekleştirir.

Amazon Lojistik, ürün satış fiyatına ek olarak, eğer bulunuyorsa, uygulanacak vergiler, gönderim ve iade masrafları dahil müşteri tarafından ödenen tüm tutarı müşteriye iade edebilmek için hesabına borç olarak kaydeder. Ürünler lojistik merkezine iade edildiğinde, durumlarının satılabilir olup olmadığı kontrol edilir. Bu işlem 72 saate kadar sürebilir.
Satılabilir Ürünler için: Amazon, hesabına komisyon ücretinin tamamı veya bir kısmı ve (varsa) değişken satış ücretinin bir kısmı için ödeme yapar ve ürün daha sonra yeniden satılmak üzere envanterine geri eklenir.

Satılmayan Ürünler için: Eğer Amazon ürünün durumu için sorumluluk alıyorsa, ikame değeri ve komisyon ücretinin tamamı veya bir kısmı ile (varsa) değişken satış ücretinin bir kısmı için hesaba ödeme yapılır ve ürün envanterine iade edilmez. Eğer ürün arızalı veya farklı bir sorunu varsa ve Amazon sorumluluk almıyorsa, yalnızca komisyon ücreti ve (varsa) değişken satış ücretini alırsın ve ürün uygun zamanında geri alman için Gönderilemez Durumuna geçer.

Hangi ürünlerin Amazon’a iade edildiğini ve alıcıya geri ödeme yapıldığını belirleme
Amazon satıcı hesabındaki Amazon Lojistik raporlama alanı müşteri talepleri hakkında indirilebilir bir rapor içerir. Amazon satıcı hesabının Raporlar sekmesindeki Ödemeler bölümü tüm müşteri geri ödemelerini gösterir.


Müşteri geri ödemeleri
Geri ödemeler, Amazon Lojistik kayıp veya hasarlı envanter ücret iadesi politikasına göre belirlenir. Geri ödemelerini Hesap Kesim ve Geri Ödeme raporlarında ayrıntılı olarak görebilirsin.

Geri Ödeme raporu, satıcı tarafından başlatılan ve otomatik olarak oluşturulan geri ödemeler dahil Amazon Lojistik geri ödemelerinizin ayrıntılı detaylarını gösterir. İstediğin geri ödemeler için, rapora bir takip numarası (Case ID) eklenmiştir.
Müşteri yorumlarını yönet
Müşteri yorumlarını yönet
Olumsuz satıcı geri bildirimlerinin Amazon tarafından sağlanan müşteri memnuniyeti veya müşteri hizmetlerinden kaynaklandığını tespit edersek, bu performans ölçümlerini etkilemeyecektir. Müşterinin yorumu kalacak; fakat üstü çizilecek ve 'Bu ürün Amazon Lojistik tarafından gönderildi ve bu deneyimin biz sorumluluğunu alıyoruz' mesajını ileten bir notla devam edilecektir. Olumsuz geri bildirimlerin incelenmesini istemek için Satıcı Destek Ekibi ile iletişime geç.
Otomatik bildirimler oluştur
Otomatik bildirimler oluştur
Bildirim Tercihleri, satıcı hesabınla ilgili bildirimleri ve uyarıları nasıl almak istediğini belirtmeni sağlar.

Bildirim tercihlerini ayarlamak için aşağıdaki adımları izle:
1. Satıcı hesabının Ayarlar alanında, Bildirim Tercihleri'ni seç.
2. Bildirim Seçenekleri sayfasında, Düzenle butonuna tıkla.
3. Her bildirim türü için bir veya birkaç e-posta adresi gir.
Sipariş Bildirimleri, her sipariş için bir e-posta almak isteyip istemediğini seçmene olanak sağlar.
Amazon.com.tr’de zaten satış yapıyor musun?
Amazon.com.tr’ye yeni misin?
© 2018 Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıklar. Her hakkı saklıdır