Amazon Lojistik

Amazon.com.tr’de zaten satış yapıyor musun?
Amazon.com.tr’ye yeni misin?

Liste Kayıtların

Ürün Görünürlüğünü Artır
Kaliteli ürün listelemeleri, müşterilerin ürünlerini bulmasını, değerlendirmesini ve satın almasını kolaylaştırarak, müşteri deneyimini geliştirmeye yardımcı olur. Liste kayıtlarını en uygun durumda tutmak ve rekabetçi bir şekilde fiyatlandırmak, yalnızca Satın Alma Kutusunu kazanmak için değil, aynı zamanda satışları artırmak için de ilk adımdır. Listelemeler rekabetçi bir şekilde fiyatlandırılmazsa veya görünür değilse, Amazon Lojistik envanteri de hızlı hareket etmeyebilir.
Arama Dizininde Görünürlüğü En Üst Düzeye Çıkarma
Arama Dizininde Görünürlüğü En Üst Düzeye Çıkarma
Fiyat, bulunabilirlik, ürün çeşitliliği ve satış geçmişi birlikte ürününün arama sonuçlarındaki konumunu etkiler. Bunun yanı sıra Amazon.com.tr ürünleri daha düzenli tanıtmak için arama sonuçlarını sürekli yenilemektedir. Bu da daha iyi satış yapan ürünlerin listenin başında olma eğiliminde olduğu anlamına gelir; böylece satışların arttıkça, ürünlerinin arama sonuçlarının tepesinde daha sık yer almasını sağlayabilirsin.

Arama terimleri (anahtar kelimeler), müşterilerin Amazon.com.tr'deki ürünleri bulmak için kullandıkları birincil yöntemdir. İyi arama terimleri, ürün görünürlüğü ve satışların artmasına yardımcı olur. Çoğu ürün 250 karaktere kadar anahtar kelimeyi destekleyebilir. Alıcı düşünülerek yazılan popüler terimler yardımcı olabilirsin. Alıcı düşünülerek yazılan, kategorinin popüler terimleri yardımcı olacaktır.

Not: Ürünlerin için arama terimleri belirlerken yürürlükteki tüm mevzuata uyman gerekir ve üçüncü kişilerin ticari markalarını veya markalarını içerebilecek, üçüncü şahısların fikri mülkiyet haklarını ihlal etmen yasaktır.

Arama terimlerini optimize etmek için bazı ipuçları:
  • Detaylı ürün adları kullan - Ürün adındaki her bir kelime kendi başına aranabilir. Detaylı ürün adlarına sahip olmak, ürününün arama sonuçlarında görünmesini sağlar. Örneğin, ürün adının "Ayşe’nin Gurme Organik Çikolatalı Pikan Çerezleri - Bir Düzine" olduğunu varsayalım. Bu ürün adı çok ayrıntılı olduğu için, ek terimler eklemeden dahi iyi arama terimlerine sahiptir. Aşağıdakilerden oluşan ürün adına mümkün olduğunca fazla bilgi ekle:

    - Marka ve ürün açıklaması
    - Ürün serisi
    - Malzeme veya bileşen
    - Renk
    - Boyut ve miktar
  • Terimleri bir kez kullan - Ürün adının kelimeleri zaten aranabilir olduğundan, başlıkta da bulunan sözcükleri kullanma. Örneğin, Ayşe’nin Çerezleri örneğinde otomatik arama terimi işlevi gören kelimeler Ayşe, gurme, organik, çikolata, çerez, bir düzine gibidir. Bu nedenle, Ayşe’nin Çerezleri için iyi arama terimleri, bunlardan farklı olacak "doğal", "pişmiş" ve "tatlı" gibi terimler olabilir.
  • Tek bir kelime kullan - Tek bir kelime, kelime öbeklerinden ziyade arama terimleri olarak daha iyi çalışır. Çünkü birden fazla kelime ile tamlamayı anahtar kelime olarak kullanıyorsan, müşteriler o ürüne ulaşabilmek için anahtar kelimedeki gibi arama yapmalıdır. Örneğin, Ayşe’nin Çerezleri için arama terimleri olarak "doğal pişmiş tatlı" yazarsan, müşterilerin birebir yazması gereken şey bu olur. "Doğal" veya "tatlı" yazarlarsa, ürünlerin arama sonuçlarında görünmez. Bununla birlikte, bu terimleri ayrı ayrı anahtar kelime olarak kullandığında daha fazla kombinasyona izin vermiş olursun. Beklediğin satışları alamıyorsan, ürünlerin için en iyi ürün başlığı ve arama terimleri kombinasyonunu bulana kadar arama terimlerini denemeye devam etmeni öneririz.
Ürün Detaylarını Kullanma
Ürün Detaylarını Kullanma
Bir müşteri, arama esnasında ürününü bulduktan sonra, ürün detay sayfasında onlara cazip bir teklif verebilir. Etkili bir ürün detay sayfasıyla, müşterilerini ürünlerini aşağıdaki özellikleri kullanarak satın almaya ikna edebilirsin.
  • Göz alıcı ürün başlıkları
  • İlham veren ürün görselleri - Etkili ürün görselleri müşterinin hayal gücünü harekete geçirir ve ürününü satın almaları için ilham verir. Kaliteli ürün görselleri sağlamanın yanı sıra, mümkün olduğu kadar farklı görseller de kullanmanı öneririz. Birçok ürün kategorisi, renk varyasyonlarının ve alternatif görsellerin eklenmesine izin verir.

    Not: Bir ürünün görselini yüklemeden önce, lütfen Görsel Standartlarını incele.
  • Çekici bir fiyat - Çekici bir fiyat noktası geliştirirken rekabeti araştırmanı öneririz
  • Net bir ürün özellik listesi - Yapılan testler iyi hazırlanmış ürün özellikleri listesinin satışları artırdığını gösteriyor. Müşteriler, ürününle ilgili ayrıntıları anlamak için bu ürün özellikleri listesine güveniyor.

    Madde işareti şeklindeki ürün özelliklerini oluştururken aşağıdaki prensipleri kullanmanı öneririz:
    • Müşterilerin göz önünde bulundurmasını istediğin boyut, yaşa uygunluk, ideal koşullar, beceri düzeyi, içerikler, menşe ülke vb. gibi beş temel özelliği vurgulamak
    • Tutarlı bir düzen sağlamak. İlk madde imleci menşe ülkesiyse, tüm ürünler için aynı düzeni sağlamak
    • Başlıktaki ve tanımdaki önemli bilgileri tekrarlamak
    • Promosyon ve fiyat bilgilerini dahil etmek

    Aşağıdaki örnek, bir yağmur teçhizatını yukarıdaki prensipler uyarınca tarif eden bir ürün özellikleri listesidir:
    • %100 su geçirmez
    • Haki, sarı veya yeşil renklerde mevcuttur
    • Memnun kalınmazsa para iadesi garantilidir
  • Yaratıcı ürün açıklamaları - Ürününün açıklamasında, ürün özellik listesinde yer verilen bazı temel özellikleri dahil etmek isteyebilirsin. İyi yazılmış ürün açıklamaları, müşterinin, ürününüze sahip olma veya kullanma deneyimini hayal etmesine yardımcı olur. Ürününün verdığı hissi, kullanımı ve yararları hakkında bilgi eklemek müşterinin hayal gücünü destekleyebilir.

    Çok basit açıklamalardan kaçınmanı öneririz.
    Örnek: Ses uzmanları için sağlam bir mikrofon.


    Cazip açıklamalar yapmanı öneririz.
    Örnek: Shure Beta 58A, profesyonel ses güçlendirme ve stüdyo kaydı için tasarlanmış yüksek çıkışlı bir dinamik ses mikrofonudur. Bu mikrofonun üstün performansı, sağlam konstrüksiyonu, kanıtlanmış şok montaj sistemi ve sertleştirilmiş çelik ızgarası hasardan korunmasına yardımcı olur.
Rekabetçi Fiyat Sıralama ve Satın Alma Kutusu
Rekabetçi Fiyat Sıralama ve Satın Alma Kutusu
Amazon Lojistik, ürünlerinin milyonlarca değerli Amazon müşterisine görünürlüğünü artırarak rekabet bakımından sana üstünlük sağlayabilir.
  • Rekabetçi Fiyat Sıralama: Aynı ürün için teklifleri karşılaştırırken, teklif listeleme sayfasında ürünler fiyatları kargo ücreti göz önünde bulundurularak sıralanır.
  • Satın Alma Kutusu: Satın Alma Kutusu, bir müşterinin alışveriş sepetine ürün ekleyip satın alma işlemini başlattığı yer olan ürün detay sayfasında yer alan kutudur. Amazon.com.tr'nin önemli bir özelliği aynı ürünün birkaç satıcı tarafından satılabilmesidir. Birkaç satıcı aynı ürüne teklif girerse, Satın Alma Kutusu için yarışmaya uygun olabilir.


    Amazon Lojistik performansa dayalı gereksinimlerini geliştirmene yardımcı olarak, Satın Alma Kutusunu kazanma şansınızı artırır. Ürünün Satın Alma Kutusunu kazanırsa, müşteriler ürününü bir tıklamayla sepetlerine ekleyebilir.
Amazon.com.tr’de zaten satış yapıyor musun?
Amazon.com.tr’ye yeni misin?