Amazon Lojistik Sıkça Sorulan Sorular

Amazon Türkiye’de zaten satış yapıyor musun?
Amazon Türkiye’ye yeni misin?

Amazon Lojistik Sıkça Sorulan Sorular

Amazon Lojistik ile ilgili bir sorun mu var? Sıkça sorulan soruların listesini aşağıdaki bölümde bulabilirsin.

Sorularının cevaplarını bulamıyor musun? Satıcı Destek ekibine danışabilirsin (Bunun için Seller Central'a erişim gereklidir).
Amazon Lojistik'e Genel Bakış
Amazon Lojistik Nedir?
Amazon Lojistik, Amazon'un dünya standartlarında yer alan tedarik kaynaklarını ve uzmanlığını, tanınmış müşteri hizmetlerini, güvenilir ve hızlı teslimat seçeneklerini kullanarak satıcıların online işlerini büyütmelerine yardımcı olur. Amazon Lojistik ile ürünlerini Amazon'un lojistik merkezlerinde saklarsın ve Amazon bunları doğrudan alır, paketler ve müşterilerine teslim eder.
Amazon satıcı hesabında listelenmiş tüm ürün kategorileri için Amazon Lojistik kullanılabilirsin. Amazon Lojistik ağırlık sınırı an fazla 30 kilogram olan ürünler için kullanılabilir. Kurulum ya da ek bir abonelik ücreti yoktur; yalnızca kullandığın hizmetler için ödeme yaparsın.
Lojistik Merkezi nerededir?
İstanbul'da 1 adet lojistik merkezi bulunmaktadır.
Amazon Lojistik’e nasıl kayıt olabilirim?
Amazon'da henüz satış yapmıyorsan, Amazon’da satıcı hesabı açabilirsin ve kayıt esnasında Amazon Lojistik'i de hesabına entegre edebilirsin.
Halihazırda Amazon'da zaten satış yapıyorsan, Amazon Lojistik Kullanıcı Sözleşmesini kabul ederek, Amazon Lojistik’i hesabına ekleyebilirsin. Sonrasında, kayıt işlemini tamamlamak için sistemdeki talimatları izleyebilirsin.
Müşteriler Amazon Lojistik ürünlerimi Amazon.com.tr'de nasıl ayırt edebilir?
Amazon Lojistik tarafından temin edilen ürünler “Amazon Lojistik tarafından gönderilir” metni ile belirtilir; böylece müşteriler paketleme, teslimat, müşteri hizmetleri ve iade işlemlerinin Amazon tarafından yapıldığını bilirler.
Amazon Lojistik Ücretlendirmesi
Amazon Lojistik’in ücretlendirmesi nedir?
Amazon Lojistik ücretleri ürünün boyutu ve ağırlığına (standart veya büyük boy) bağlıdır.
Ürünün lojistik işlemleri ve depolanması için ayrı ücret alınır. Lojistik Merkezinde depolanan tüm birimler için bir takvim ayı ve günlük ortalama hacmin metreküp degeri esas alınarak ücretlendirme yapılır.
Standart / büyük boy kalemlerin tanımı ve Amazon Lojistik ücretlerinin detaylı açıklaması için lütfen Services sitemizin Amazon Lojistik bölümünde yer alan Ücretlendirme sayfasına bakın.
Amazon Lojistik ücretlerini kolay anlamama yardımcı olacak bir araç var mı?
Amazon Lojistik ile kendi kargolaman arasındaki farkı anlamak için Amazon Lojistik Hasılat Hesaplayıcı’yı kullanabilirsin.
Amazon Lojistik ücretlendirmeleri nasıl tahsil edilir?
Tüm ücretler satış sırasında alıcının ürün için ödediği toplam tutardan düşülür. Kalan bakiye, Amazon satıcı hesabının Raporlar sekmesindeki Ödemeler bölümünde görüntülenebilir ve sonrasında banka hesabına ödenir.
Amazon Lojistik tarafından gönderilen ürünlerin kargosu için bir ödeme alacak mıyım?
Amazon tarafından gönderilen siparişler, Amazon gönderim kurallarına göre ücretsiz kargo hakkına sahip olabilir. Bu durumda, müşterilerinizden kargo ücreti talep etmeyiz ve bu nedenle Amazon satıcı hesabınızda kargo ücreti ödemesini gerçekleştirmeyiz.
Amazon Lojistik tarafından satılan ürünler için Amazon satış ücretini ödemeye devam edecek miyim?
Tüm satıcılar, Amazon Lojistik ücretlendirmesi dışında yer alan Amazon pazaryeri ücretlerini de öder.
Bu ücret, ürün kategorisine göre değişiklik gösterir. Amazon.com.tr üzerinden sipariş edilen bir üründeki satış ücretini belirlemek için lütfen Amazon ücretlendirme sayfamıza bakın.
Amazon Lojistik için faturalandırma nasıl gerçekleştirilir?
Ödenmesi gereken ücretler veya diğer tutarlar için, aylık olarak e-posta yoluyla bir elektronik fatura göndeririz. Ayrıca kredi kartı bilgilerini ve bize ödeme yapacağın ücretleri kredi kartından çekmemiz için izin vermen gerekecektir. Amazon'da bir satıcıysan, ücretleri genellikle satıcı hesabınıza yapılan ödemelerden alırız.
Amazon Lojistik için Ürünleri Hazırlama
Ürünleri etiketlemek için sahip olduğum seçenekler nelerdir?
Ürün kayıtlarını Amazon Lojistik’e ilk kez dönüştürürken, her ürün üzerine yapıştırılacak bir etiket kullanman gerekir. Bu durumda, etiketin orijinal barkodu tamamen örtmesi önemlidir.
Ürünlerimin etiketlerini nasıl yazdırırım?
Satıcı hesabında “Amazon Lojistik Envanter Yönetimi” sayfasındaki “Envanteri Gönder / Yenile” seçeneği üzerinden yeni bir gönderi oluşturduğunda veya henüz tamamlanmamış olan bir gönderi üzerinde çalışırken, “Kargo Oluşturma İş Akışı” olarak adlandırılan bölüme girmelisin. Bu alan gönderinin hazırlanıp Amazon Lojistik merkezine yönlendirilmesinde rehber olur ve gönderini seçimlere göre özelleştirebilmeni sağlayan birkaç adımdan oluşur. Gönderim envanteri etiketleme gerektirdiğinde, Kargo Oluşturma İş Akışı içindeki etiketleri yazdırabilirsin. Etiketlerde, etiketi doğru ürünle eşleştirmene yardımcı olacak ürün başlığı da bulunur.
Amazon benim adıma ürünlerimin etiketlemesini yapabilir mi?
Evet, yapabilir. Satıcı hesabında “Amazon Lojistik Envanter Yönetimi” sayfasındaki “Envanteri Gönder / Yenile” seçeneği üzerinden yeni bir gönderi oluşturduğunda veya henüz tamamlanmamış olan bir gönderi üzerinde çalışırken, “Kargo Oluşturma İş Akışı” olarak adlandırılan bölüme girmelisin. Bu alan gönderinin hazırlanıp Amazon Lojistik merkezine yönlendirilmesinde rehber olur ve Amazon Etiket Hizmeti’ni seçmene izin verecektir.
Ürünlerinin hazırlanması için de Amazon'u seçebilirsin. Söz konu hizmetin detayları için Amazon Lojistik Ücretlendirme sayfasına bakın.
Amazon Lojistik için ürünleri hazırlarken başka nelere dikkat etmeliyim?
Bize gönderdiğiniz her birim, paketlenip müşterilere gönderilmeye hazır olmalıdır. Örneğin, kırılgan maddelerin ayrı ayrı strafor veya kabarcık sargısı gibi koruyucu malzemelerle paketlenmesi gerekir. Aksi takdirde, Amazon bu eşyaları iade etme hakkını saklı tutar.
Ürünlerini hazırlamak için de Amazon'u seçebilirsin. Söz konu hizmetin detayları için Amazon Lojistik Ücretlendirme sayfasına bakın.
Ürünleri Amazon Lojistik Merkezi’ne Göndermek
Ürünlerimi Amazon’a göndermek için nasıl paketlemeliyim?
Ürünlerin Amazon Lojistik’e gönderilmesi için iki seçenek bulunmaktadır:
• Tek Ürünler: Her kutuda farklı miktar ve koşullarda bir veya daha fazla çeşitte ürün bulunur.
• Paketlenmiş Ürünler: Kutudaki tüm ürünlerin aynı SKU'ya (stok kodu) sahip olması gerekir. Aynı ürünü içeren tüm kutular eşit miktarda ürün içerir. Bu sevkiyat türünü teslim alırken, Lojistik Merkezi kutudan bir birim tarar ve kutu envantere yerleştirilir. Tüm ürünler aynı olduğu için her birimin taranmasına gerek olmaz.

Bir gönderinin Tek Ürünler veya Paketlenmiş Ürünlerden oluşabileceğini lütfen unutma. Envanterin her ikisini de içeriyorsa, ayrı ayrı gönderilmeleri gerekir.
Amazon'a ürünlerimi göndermek için bir gönderim yöntemi ve taşıyıcı firma nasıl seçerim?
Satıcı hesabında “Amazon Lojistik Envanter Yönetimi” sayfasındaki “Envanteri Gönder / Yenile” seçeneği üzerinden yeni bir gönderi oluşturduğunda veya henüz tamamlanmamış olan bir gönderi üzerinde çalışırken, “Kargo Oluşturma İş Akışı” olarak adlandırılan bölüme girmelisin. Bu alan gönderinin hazırlanıp Amazon Lojistik merkezine yönlendirilmesinde rehber olur ve gönderini seçimlere göre özelleştirebilmeni sağlayan birkaç adımdan oluşmaktadır. Bu adımlardan birinde, aşağıdaki gönderim yöntemlerinden birini seçmeni ister:
• Küçük Paket Teslimatı ayrı ayrı kutularda paketlenmiş ve teslimat için ayrı ayrı etiketlenmiş birimlerden oluşur.
• Parsiyel Tır Yükü teslimat için paletlerdeki ayrı kutuları teslimat için birleştirir.

Amazon Paketleme ve Yönlendirme Gereklilikleri, Küçük Paket Teslimatı veya Parsiyel Tır Yükü fark etmeksizin Lojistik Merkezleri’ne gönderilen tüm koliler için geçerlidir. Gönderinin Lojistik Merkezine teslim edilebilmesi için lütfen bu gereklilikleri dikkatlice okuyun.

Kargo yönteminizi seçtikten ve herhangi bir taşıyıcı firma ile bize gönderimi gerçekleştikten sonra, kargo firmasından temin ettiğin aşağıdaki referansları, “Kargo Oluşturma İş Akışı” bölümünde yer alan ürünlerinin takibini yapabilmek için girebileceksin:
• Küçük Paket Teslimatları için takip numaraları
• Parsiyel Tır Yükü gönderiler için konşimento numarası ve navlun fatura numarası

Herhangi bir hayal kırıklığını önlemek için, kargonu senin adına teslim eden saygın bir taşıyıcı firma kullanmanı önemle tavsiye ederiz. Hususi araçların, Lojistik Merkezi'ne teslimat yapmasına izin verilmemektedir.
Kargo etiketlerini nasıl oluştururum?
Küçük Paket Teslimatı seçersen, “Kargo Kuyruğu”ndan sevk irsaliyesini ve gönderim etiketlerini (kutu başına bir adet olmak üzere) yazdırman gerekir. Sevk irsaliyesi, Lojistik Merkezinde açıldığında ürünlerin üzerine görünecek şekilde kutunun içine yerleştirilmelidir. Kargo etiketine ek olarak, varış ve iade adresini içeren etiketler kapalı her kutunun dışına yapıştırılmalıdır.

Parsiyel Kamyon Yükü seçersen, koli etiketlerini, lojistik merkezinde paleti açarken görünür olabilmesi için, her kolinin dışına yapıştırman gerekir. Ek olarak, palet etiketleri streçle sarılmış paletin dört tarafının da ortasına yapıştırılmalıdır.
Yurtdışındaki tedarikçilerden Amazon'a doğrudan envanter gönderimi ayarlayabilir miyim?
Hayır. Yurtdışından gönderileri olan satıcılar, kargoların ithalat ve gümrük işlemlerini tamamladıktan sonra lojistik merkezine gönderim yapabilir. Amazon, yurtdışından gönderilen ürünler için konsinye, ithalat sorumlusu ya da son adres olarak kullanılamaz.
Amazon Lojistik Merkezi’ne gönderim sırasında ortaya çıkan ürün hasarlarından veya kayıplarından kim sorumludur?
Çoğu taşıyıcı firma taşıma sırasında oluşan hasar veya kayıplar için sınırlı sorumluluk kabul eder. Ürünlerinin hasar gördüğü durumda, birlikte çalıştığın taşıyıcı firmaya hasar tazminat talebi oluşturmanı tavsiye ederiz. Amazon, Lojistik Merkezi’ne gönderim sırasında ortaya çıkan ürün hasarlarından sorumlu değildir.
Amazon Ürün Teslimini Onaylama
Ürünlerim Lojistik Merkezi’nde güvende olacak mı?
Lojistik Merkezi, satıcı siparişlerinin güvenli ve zamanında gönderilmesini sağlamak için, otomatik ürün seçme, paketleme ve kargolama süreçleri olan emniyetli ve iklim kontrollü tesislerdir. Tesis özelliklerine aşağıdakiler de dahildir:
• 24 saat güvenlik personeli
• Tesis genelinde tam otomatik kablosuz ve bilgisayar ağlı sipariş takibi
• İklim ve nem kontrollü depolama
• Güvenli kafes depolama
Amazon, Lojistik Merkezi'ndeki kayıp veya hasarlı ürünleri öder mi?
Envanterin ile ilgilenirken yüksek standartlarımızı da koruyoruz. Fakat Amazon’un, Amazon Turkey Perakende Hizmetleri İş Sözleşmesi’nde yer alan, ürünün ikame değerini ödeme sorumluluğunu üstlendiği durumlarda, ürünün piyasadaki rayiç bedeli kadar geri ödemede bulunuyoruz.
Ürünlerde Kaldırma Talimatı
Kaldırma talimatı nedir?
Bir ürün grubunun Lojistik Merkezi tarafından iade edilmesidir.
Ürünleri geri almak ne kadar sürer?
Genellikle, iade taleplerinin toplanması, paketlenmesi ve gönderilmesi 10 ile 14 iş günü sürer.
Amazon, ürünlerin kaldırılması için ne kadar ücret alır?
Envanterin kaldırılması için yapılan masraflar satıcıya aittir. Bu ücretleri detaylı olarak incelemek için Amazon Lojistik ücretlendirme bölümünü inceleyin.
Kaldırma talimatı nasıl faturalandırılır?
Kaldırma talep tarihinden sonraki 45 gün içinde faturalandırılırsın.
Müşteri Siparişlerinin Gönderilmesi
Bir ürün gönderildiğinde, müşteri bu ürünün benim tarafımdan satıldığını nasıl tespit eder?
Satıcı ismin ürün etiketlerinde veya kargo etiketinde görünmez; ancak kutuya dahil olan sevk irsaliyesinde kayıtlı satıcı olarak yer alırsın.
Amazon Lojistik hangi kargo yöntemini kullanır?
Kargo yöntemi alıcının tercihine bağlıdır. Ayrıntılar için farklı teslimat seçeneklere ilişkin teslimat süreleri sayfasını inceleyebilirsin.
Müşteri Talepleri, Geribildirim ve İadelerin Ele Alınması
Amazon, Amazon Lojistik tarafından gönderilen ürünlerle ilgili tüm müşteri talepleri ile ilgilenecek mi?
Amazon üzerinden satılan ürünler için, ürünlerinin gönderilmesiyle ilgili tüm müşteri hizmetlerini yöneteceğiz. Ürün özellikleri ve KDV fatura talepleri gibi sevkiyatla ilgili olmayan diğer sorularla ilgili müşteri talepleri sana yönlendirilecektir.
Amazon tarafından satılan ürünler için geri bildirim nasıl ele alınır?
Alıcılar, Amazon tarafından gönderilen siparişler hakkında satıcı için geri bildirim bırakabilir ve bu yorumlar siparişin gönderimiyle ilgili olmadığı sürece filtrelenmez veya kaldırılmaz.
Amazon, tedarik sürecinde başarısız olur ve bu durum satıcı için olumsuz geri bildirime yol açarsa, aşağıdaki koşullar gerçekleştiği takdirde olumsuz geri bildirimin üzeri çizilecektir:
• Satılan ürün Amazon tarafından gönderildiğinde
• Alıcı değerlendirmesi 1 ile 3 (dahil) arasında olduğunda
• Alıcı, 'Ürün açıklandığı gibiydi' sorusuna 'Evet' cevabını verdiğinde
• Alıcı, 'Zamanında teslim edildi' sorusuna 'Hayır' cevabını verdiğinde
Amazon, Amazon Lojistik ile gönderilecek ürünlerim için alıcıya KDV faturası düzenler mi?
Amazon, satıcılar adına KDV faturaları düzenlemez. Satış işlemlerinle ilgili olarak alıcılara KDV faturası vermek için tüm yasal ve vergi gerekliliklerine uymak tamamen senin sorumluluğundadır. KDV yükümlülüklerinden emin değilsen, bunları yerel vergi dairenle doğrulamanı veya vergi danışmanınla görüşmeni şiddetle tavsiye ederiz.
Amazon, Amazon Lojistik tarafından gönderilen ürünlerle ilgili tüm iade ve geri ödeme talepleri ile ilgilenecek mi?
Amazon, iade politikamıza, Amazon Lojistik Hizmet Koşulları’na ve Amazon’da Satış Hizmet Koşulları’na göre müşteri iadelerini ve geri ödemelerini yönetecektir. Online İade Destek Merkezimiz, müşterilere yardım sayfaları ve bizimle nasıl iletişim kuracaklarıyla ilgili ayrıntıları paylaşır. Müşteri bir ürünü iade etmek isterse, müşteriyi online İade Merkezimize yönlendiririz.
Müşteri ürünü iade ettiğinde ne olur?
Ürün Amazon'da satıldıysa ve iade edilen ürünün hala satılabilir olduğunu tespit edersek, ürünü otomatik olarak satılmaya hazır olarak envanterine geri yerleştiririz. Ürünün artık satılamaz olduğunu tespit edersek, Amazon satıcı hesabında satılamaz olarak işaretleriz.
Hangi ürünlerin Amazon’a iade edildiğini ve alıcıya para iadesi yapıldığını nasıl görebilirim?
Amazon satıcı hesabındaki Amazon Lojistik raporlarında, müşteri iade taleplerini içeren indirilebilir bir rapor bulunur.
Amazon satıcı hesabının Raporlar sekmesindeki Ödemeler bölümü ise tüm müşteri geri ödemelerini gösterir.
Amazon Avrupa Lojistik Merkezlerini Kullanma
Amazon Avrupa’da satıcı hesabım var. Türkiye’de yer alan Lojistik merkezine ürünlerimi göndersem, burası üzerinden Avrupa siparişlerimi Amazon Lojistik ile gönderebilir miyim?
Hayır. Türkiye’de yer alan Lojistik merkezi sadece Amazon.com.tr üzerinde gerçekleşen siparişlerin gönderiminde kullanılabilir.
Amazon Türkiye’de zaten satış yapıyor musun?
Amazon Türkiye’ye yeni misin?
© 2018 Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıklar. Her hakkı saklıdır