Hemen şimdi bir satıcı hesabı aç

Amazon Türkiye satıcıları arasına sen de katıl
Erken kayıt ol, sınırlı bir süre geçerli fırsattan faydalan
Aylık 99 TL +KDV yerine, 0 TL Öde!

Amazon Türkiye'de Satış
Sıkça Sorulan Sorular

Amazon’da Satış nedir?
Amazon'da Satış (Sell on Amazon), satıcıların ürünlerini ve envanterini Amazon’da satmalarını sağlayan bir programdır.
Amazon.com.tr’de kimler satış yapabilir?
Geçerli bir şirket sicil numarası, Türkiye vergi numarası, e-posta hesabı, banka hesabı ve kredi kartı kullanan herhangi bir şirket Amazon’da satış yapabilir. Şahıs şirketi sahiplerinin T.C. kimlik numaralarının yanı sıra vergi levhalarında yazan şirket vergi numaralarını da yazmaları gerekmektedir.

Kredi kartı, Satıcı hesap bakiyen yeterli olmadığı zamanlarda Amazon satış ücretlerini tahsil etmek için kullanılır.
Amazon.com.tr'de hangi ürünleri satabilirim?
Aşağıdaki kategorilerde ürünlerini satabilirsin: Bilgisayar, Bebek Ürünleri, Elektronik Ürünler ve Aksesuarlar, Ev ve Mutfak Ürünleri, Ev Eğlence Sistemleri, Ev Gereçleri ve Dekorasyon, Fotoğraf Makinesi ve Fotoğrafçılık Ürünleri, Kitap, Kişisel Bakım Aletleri, Ofis Ürünleri, Oyun Konsolları ve Oyunları, Oyuncak & Çocuk Oyunları, Spor ve Outdoor Ürünleri, Telefon ve Aksesuarları, Giyim ve Ayakkabı

Amazon müşterilerinin güvenle alışveriş yapmalarını istiyoruz. Bu yüzden; kalite standartlarının sağlanması, müşteri memnuniyetinin artması için bazı kategorilerdeki bazı ürünler için Amazon.com.tr'de satışa başlamadan önce onay alman gerekebilir. Ürün listelerken onay gerektiren bir ürüne denk geldiğinde sistem senden gerekli bilgileri girmeni isteyecektir.
Amazon.com.tr’de hangi tür ürünlerin satışı yapılamaz?
Amazon.com.tr'de sadece yeni (kullanılmamış) ürünler satabilirsin. İkinci el, kullanılmış, yenilenmiş, el yapımı ve koleksiyon ürünleri şu an için Amazon.com.tr’de satamazsın.

Ayrıca yasa dışı ürünleri, yasa dışı olarak pazarlanan ürünleri veya Amazon politikası tarafından yasaklanan ürünleri de satamazsın. Bunlardan bazıları; reçeteli ilaçlar, yasadışı uyuşturucular, silahlar, mühimmat ve tütün ürünleridir.

Daha fazla bilgi için buraya tıkla.
Amazon.com.tr’de satıcı hesabı açmak için neye ihtiyacım olacak?
Hesap açmak için aşağıdaki bilgileri sağlaman gerekecek:

1. Kredi Kartı:

Geçerli ve süresi dolmamış bir kredi kartı.

2. Telefon Numarası:

Ülke koduyla birlikte geçerli bir telefon numarası

3. Firma Kayıt Bilgileri:

İşletme bilgisi: İşletme türünü, şirket sicil numarasını ve şirket vergi numarası
Adres: Kayıtlı iş adresi bilgisi

4. Birincil İrtibat Kişi Bilgileri:

Birincil irtibat kişisi, ya hesap sahibinin kendisidir (kayıtlı satıcı) ya da hesap sahibinin adına şirket içinde Amazon'da satıştan sorumlu kişidir. (Hesap sahibinin adına kayıt bilgilerini sağlar. Amazon hesabına erişimi vardır. Ödemeler ve iadeler gibi işlemleri başlatır.) Birincil irtibat kişisinin yaptığı işlemler hesap sahibince yapılmış sayılır.

Sağlaman gerekenler:

Kimlik bilgilerin (geçerli bir pasaport veya kimlik belgesi kullanabilirsin)
Doğum tarihi ve doğum yerin
Cep telefonu numaran

5. Banka Hesap Bilgileri

Kayıt işlemini tamamlamak için banka hesap bilgilerini (TL hesabı) sağlamalısın. Bu hesap, satışlarından elde edilen geliri alman için kullanılacak.
Ürünlerimi Amazon’a yüklemek için neye ihtiyacım var?
Ürünlerini listelemek için Web tabanlı arayüzümüzü veya toplu listeleme araçlarımızı kullanabilirsin. Ürünlerinin zaten Amazon kataloğunda mevcut olup olmamasına göre senden istenen bilgiler ve yükleme şeklin değişir.

Ürünlerin zaten Amazon kataloğunda mevcutsa:

Web tabanlı arayüzümüzü kullanarak ürünlerini tek tek kolayca listeleyebilirsin. Sadece ürün fiyatını ve stok miktarını girmen yeterli. Alternatif olarak, birden çok ürünü hızlı bir şekilde listelemeni sağlayan toplu listeleme araçlarımızı kullanabilirsin. Toplu yükleme araçlarını kullanırken, her ürün için EAN, ISBN veya UPC (EÜK) kodunu sağlaman gerekecek.

Ürünlerin Amazon kataloğunda mevcut değilse:

Ürünlerini listelemek için Web tabanlı arayüzümüzü veya toplu listeleme araçlarımızı kullanabilirsin. Kataloğumuzda yer almayan ürünleri listelemek için her bir ürün için aşağıdaki bilgileri sağlaman gerekecek:

EAN, UPC (EÜK), veya ISBN kodu
Ürün adı
Ürün tanımı
Ürün resmi
Fiyat
Stok bilgin
Bazı ürün kategorilerinde ek bilgiler de girmen gerekebilir.
Amazon.com.tr’de satış yapmanın ücreti nedir?
Amazon.com.tr ücret yapısında 2 ana bileşen vardır:

Aylık Üyelik Bedeli + Satış Hizmet Bedeli

1) Aylık Üyelik Bedeli

Profesyonel Satış Planı aylık üyelik bedeli 99 TL+KDV ’dir. Profesyonel Satıcı olarak, Amazon'un e-ticaret teknolojisinin avantajlarına erişirsin.
Hemen şimdi hesap aç ve aylık 99 TL +KDV üyelik ücreti yerine sadece 0 TL öde
Bu fırsat, erken kayıt olan satıcılar için ve sınırlı bir süre için geçerlidir.
2) Satış Hizmet Bedeli

Satıcılar sattıkları her ürün için, kategoriye göre değişen oranlarda bir satış hizmet bedeli öder. (Bu hizmet bedeli, varsa KDV'ye tabi olacaktır.)
Satış hizmet bedeli, toplam satış fiyatı üzerinden hesaplanan bir yüzdedir (%).
Toplam satış fiyatı, müşteri tarafından ödenen toplam tutardır. (Ürün fiyatı, kargo, varsa hediye paketleme masrafları da dahil, müşteri tarafından ödenen toplam tutar)
Aylık üyelik bedelini ne zaman ödemeye başlayacağım?
Amazon.com.tr Profesyonel Satış Planı aylık üyelik bedeli 99 TL +KDV'dir. Ancak erken kayıt olan satıcılar, sınırlı bir süre için geçerli olan bu fırsattan faydalanmış olur ve aylık üyelik bedelini ödemezler. Bu fırsat, Amazon.com.tr'ye kayıt olan mevcut ve yeni satıcı hesapları için geçerlidir. Satıcıların fırsattan faydalanmak için yapmaları gereken ek bir şey yoktur. 15 Ocak 2018 tarihinden itibaren kayıt olan tüm satıcılar otomatik olarak fırsattan faydalanmış olur. Fırsat süresince satıcılar, 99 TL + KDV olan aylık abonelik ücretini ödemezler, ancak Amazon’da Satış Ücret Çizelgesi’nde belirtildiği üzere, ilgili kategorilerin satış komisyonunu ödemek zorundadırlar. Bu fırsat sınırlı bir süre için geçerlidir. Amazon, 3 ay önceden duyurulacak şekilde promosyonu değiştirme veya iptal etme hakkını saklı tutar.
Hesabımı kapatabilir miyim?
Evet, hesap açmak için uzun vadeli taahhüt gerekmiyor, istediğin zaman hesabını kapatabilirsin. Satıcı hesabın aracılığıyla bizimle iletişime geçmen yeterli.
Nasıl ödeme alırım?
Amazon hesabına ilk ödeme, kayıt olduktan 14 gün sonra yapılır. Takip eden süreçte ödemelerini 14 günlük periyotlar halinde alırsın. Transfer gerçekleştikten sonra 5 iş günü içinde para hesabına geçer.

Ödemenin gerçekleşmesi için:
-Amazon hesabının sıfırın altında olmaması gerekiyor. Komisyon oranları, işlem bedelleri, para iadeleri, müşteri şikayetleri hesabının durumunu etkileyebilir.
-Satıcı hesabındaki banka bilgileri kısmının dolu olması gerekir.
Sattığım ürünler için kargo ücreti nedir?
Müşterilere mümkün olan en iyi deneyimi sunabilmek için Amazon’da standart teslimat ücretsizdir. Satıcılar, müşterilerin siparişlerini standart gönderim ile ücretsiz olarak sağlar. Hızlandırılmış teslimat hizmeti sunan satıcılar, bu hizmeti satın almak isteyen müşterilerden ek ücret tahsis edebilir.

Satıcılar, müşterilerin siparişlerini kendi anlaşmalı oldukları kargo şirketleri ile gönderir. Amazon’un satıcıların kargo şirketi tercihi üzerinde bir yönlendirmesi yoktur.
Satıcı Merkezi (Seller Central) nedir?
Satıcı Merkezi (Seller Central), Amazon hesabınla ilgili her türlü işlemi yapabileceğin online arayüzdür. Sattığın ürünlerle ilgili bilgiler ekleyebilir, envanterini güncelleyebilir, siparişlerini ve ödemelerini yönetebilir ve satış performansını ölçebileceğin araçlara erişebilirsin.

Hesabını yönetmek, evanterini güncellemek, ürün özellikleri eklemek, müşteriler ile iletişime geçmek, siparişlerini ve ödemelerini takip etmek için Satıcı Merkezi’ni kullanabilirsin.
Satış yaptığımda bunu nasıl öğrenirim?
Sipariş aldığında, Amazon sana email gönderir. Ayrıca Satıcı Merkezi (Seller Central) ana sayfasında da bekleyen siparişlerini görebilirsin. Hangi durumlarda Amazon’dan email almak istediğini, hesap ayarları altında bildirim tercihleri alanında düzenleyebilirsin.
Siparişlerimi nasıl yönetirim?
Siparişlerini yönetmek için 2 farklı yöntem bulunmaktadır. Web tabanlı arayüzünü (Satıcı Merkezi) kullanabilir ya da müşteri ve sipariş bilgilerini içeren günlük sipariş raporunu bilgisayarına indirebilirsin. İstersen Amazon Marketplace Web Service çözümlerini kullanarak kendi sipariş sistemlerinle de entegrasyon sağlayabilirsin.
Dolandırıcılıktan korunma hizmeti sağlıyor musunuz?
Evet, Amazon ödeme dolandırıcılığından koruma hizmeti, hileli siparişlerin engellenmesini sağlamaktadır.
A’dan Z’ye Garanti programı nedir?
A’dan Z’ye Garanti, müşterinin ürünü hiç teslim almadığı ya da verdiği siparişten farklı bir ürün gönderildiği durumları çözümlemek için tasarlanmıştır. Bir sorun yaşandığında, müşterilerden ilk olarak satıcı ile iletişime geçmelerini istiyoruz. Eğer satıcı problemi çözemezse, müşteri A’dan Z’ye Garanti talebi açabilir. Amazon.com.tr böyle bir talep aldığında, satıcıya talebin detaylarını içeren bir email gönderir ve sipariş ve tedarik ile ilgili bilgileri paylaşmasını talep eder. Ardından Amazon.com.tr bu talebin ne şekilde çözümleneceğini belirler. Bazı durumlarda satıcının üstleneceği şekilde müşteriye para iadesi de gerçekleştirilebilir.
Amazon'da ürünlerim nasıl gözükür?
Amazon’un en önemli özelliklerinden birisi, Amazon’da bir ürünün farklı satıcılar tarafından aynı ürün sayfasında satılabilmesidir. Eger bir ürün birden fazla satıcı tarafından satılıyorsa, satıcılar Satın Alma Butonu’nda yer alabilmek icin birbiriyle rekabet ederler. Satın Alma Butonu ürün detay sayfasında yer alır. Satın Alma Butonu ile müşteriler sepete ürün ekler ve satın alma sürecini başlatır.

Satıcının Satın Alma Butonu için rekabete girebilmesi, satıcının performansına dayalı kriterlerle belirlenir. Satın Alma Butonu’nu kazanabilmek icin satıcının sürekli yüksek müşteri deneyimi sağlaması gerekmektedir. Satın Alma Butonu kriterlerini sağlayan ama Satın Alma Butonu’nu kazanamayan ürünler, “Daha fazla satın alma seçenekleri” bölümünde yer alır.

Amazon hiçbir zaman ürününün Satın Alma Butonu’nu kazanacağını veya “Daha fazla satın alma seçenekleri” bölümünde yer alacağını garanti etmez.
Müşteriler ürünlere yorum yazabilir mi ve bu yorumlar benim için neden önemli?
Evet, müşteriler ürünlere yorum bırakabilir. Olumlu yorum sayısı Amazon’daki başarın için çok önemlidir.

-Yüksek olumlu yorum sayısı müşterilerin satıcıya olan güvenini artırır. Satıcı ve ürün yorumları, ürün detay sayfasında gözükür ve müşterilerin ilk baktığı bilgiler arasındadır.
-Müşteriler yüksek puanlı satıcılardan ürün satın almayı daha fazla tercih eder.
-Yüksek puan, satıcı performansını belirlemek ve Satın Alma Butonu’nu kazanman için önemli bir kriterdir.
Amazon.com.tr hangi ödeme metodlarını kabul ediyor?
Amazon.com.tr’de müşteriler sadece kredi kartı ve banka kartı ile alışveriş yapabilirler. Bazı ürünler için taksitli satın alma seçeneği de yer alır. Kapıda ödeme gibi farklı ödeme metodları ile alışveriş yapılamayacak.
Erken kayıt ol, fırsatlardan faydalan
© 2018 Amazon.com, Inc. veya bağlı ortaklıklar. Her hakkı saklıdır